שר הפנים אריה דרעי חתם על תקנות ההנחה בארנונה לעסקים עד יוני 2021 

שר הפנים, אריה דרעי, חתם היום (יום ג׳) על תקנות ההנחה בארנונה לעסקים עד לחודש יוני 2021. על-פי התקנות, תוענק הנחה בהיקף של 95% מסך החיוב לעסקים שמחזורם עד 200 מיליון שקלים ושנפגעו בהיקף של מעל ל-60% (כלומר, חלה ירידה של 60% ויותר במחזור העסקאות ביחס לאותה תקופה אשתקד). 

כמו כן, תוענק הנחה בהיקף של 95% גם לעסקים שמחזורם נע בין 200 מיליון שקלים ל- 400 מיליון שקלים ושנפגעו בהיקף של למעלה מ-80%. בד בבד, ישופו הרשויות המקומיות בסכום כולל של כ-1.3 מיליארד שקלים בשל אובדן ההכנסות בגין הנחות אלה. המהלך שהובילו משרד הפנים ומשרד האוצר, נעשה בשיתוף רשות המיסים, הסוכנות לעסקים קטנים, מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות. מדובר במענקים דו חודשיים החל מיוני 2020, כשהזכאות להנחה תיבחן ותינתן על בסיס דו חודשי. הסוכנות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה לקחה על עצמה את הטיפול בנושא והיא שתעניק את ההטבה לעסקים. 

נזכיר כי בגל הקורונה הראשון, משרד הפנים ומשרד האוצר העניקו לעסקים פטור מארנונה לשלושה חודשים והרשויות המקומיות שופו בגין זה בכ-2.7 מיליארד ₪. המתווה הנוכחי נותן מענה ארוך טווח לעסקים, באופן ממוקד יותר ולעסקים אשר נפגעו באופן חריף יותר מהמשבר. השילוב בין מתווה הגל הראשון לשני יוצר איזון ראוי בין הצורך לתת מענה רחב ומיידי לבין מענה מדויק ארוך טווח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לפגישת היכרות השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם!