ריכזנו בפוסט זה מספר הסברים ותקנות בנוגע לחג הפסח:

מתנות לחג

האם המעביד חייב לתת מתנה לעובדים ? לפי החוק לא. וזאת, למעט המגזר הציבורי וענפים בהם קיים צו הרחבה. במידה  וקיים נוהג במקום העבודה לתת אז המעביד חייב להמשיך לתת.

מתנה שניתנת לעובדים יש לרשום את ההטבה בתלוש  השכר. ההוצאה תוכר למס הכנסה. לא ניתן לקזז מעמ על מתנות שנקנו עבור העובדים וזאת בהתאם לתקנות מעמ.

חופשה בחג הפסח

ערב החג- עובד רשאי להיעדר בערב החג עליו להודיע למעביד מראש (30 יום). החופשה תהיה על חשבון ימי החופש שהעובד צבר. גם עובד שרגיל לעבוד חצי יום בערבי חג יקוזז לו יום  חופש מלא.

ימי החג – בגין יום ראשון של החג ויום אחרון של החג המעביד ישלם שכר. עובדים על בסיס שכר שעתי ויומי זכאים לקבל שכר עבור ימי חג רק אחר שלושה חודשים מתחילת עבודתם.

ימי חול המועד – ימים אלה הינם ימים רגילים ויהיו על חשבון ימי חופשה שהעובד צבר.

חופשה מרוכזת

המעביד רשאי להחליט  על הוצאת העובדים לחופשה מרוכזת במהלך חג הפסח. עליו להודיע על כך לעובדים שבועיים מראש.במידה ואין לעובד די ימי חופשה לניצול יש לעשות זאת בהסכמת העובד.

זכויות עובדים מכוח נוהג

משפט העבודה מכיר בזכויות, הקמות לעובדים מכוח נוהג. בהתאם לכך, במקום עבודה, אשר במשך שנים עבדו בו ארבע או חמש שעות, בערבי חג או בחול המועד, וכן כל הטבה אחרת. הופכת זכות זו במרוצת הזמן לנוהג ולתנאי בחוזה העבודה האישי של כל עובד ועובד. נוהג זה מחייב את המעביד להמשיך ולפעול בדרך זו.

זכויות עובדים במגזר הציבורי או ענפים שיש בהם צו הרחבה.

עובדים במגזר הציבורי ועובדים בענפים (לדוג' ענף המתכת) בהם יש צו הרחבה זכאים לזכויות שונות בגין ימי חופש, מחלה, ימי חג , הבראה וכו'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לפגישת היכרות השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם!