פתיחת תיק ברשויות המס

לפגישת היכרות השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם!

בס"ד

פתיחת תיק ברשויות המס  – איך עושים את זה בצורה נכונה?

אם ברצונך לפתוח עסק עליך  לבצע פתיחת תיק ב 3 גופים : משרדי מעמ, מס הכנסה וביטוח לאומי.

השלב הראשון בפתיחת עסק עצמאי (לגבי חברה אתייחס בנפרד) , הוא פתיחת תיק ברשויות המס.  לאחר  שעושים זאת, אפשר להתחיל לעבוד בצורה חופשית וחוקית, אפשר להוציא חשבוניות ולגבות תשלום מלקוחות, ואז אפשר להתחיל לעשות את החישובים הנדרשים על מנת לשלם מקדמות, במטרה לשלם מס כחוק.

שכירים בדרך כלל  אינם בעלי תיק פתוח במס הכנסה. תשלומי המס מנוכים להם משכרם דרך המעסיק אשר מקזז אותו מהמשכורת החודשית שלהם. לעומת זאת, עצמאים אשר נחשבים לעוסק פטור או מורשה וכן בעלי חברות, נדרשים לעשות זאת בעצמם, בין אם באופן עצמאי ובין אם דרך רואה חשבון שעובד עבורם.

פתיחת תיקים לאזרח מן השורה מצריך אותו  לגשת פיזית למשרדי הרשויות ולבצע פתיחת תיק.

יש לגשת למשרדי רשות המיסים הקרובים למקום העסק, אם את/ה עובד/ת  מהבית כתובת העסק תהיה מקום המגורים שמופיע בתעודת זהות רצ"ב קישור למציאת משרדי רשות המיסים

https://www.gov.il/apps/taxes/taxes/#/kabalat-kahal/he

חשוב מאד!!! לשמור העתק חתום מכל הטפסים שאתם /ן מחתימים ברשויות

להלן 3 השלבים לפתיחת תיק:

שלב 1 – פתיחת תיק במשרדי מעמ:

יש למלא טופס 821

רצ"ב קישור לטופס https://www.gov.il/he/service/vat-821?trigger=sugg

 

תעודת זהות

צילום שיק+ אישור פרטי חשבון בנק

חוזה שכירות במידה ויש..

לאחר שנפתח התיק, תקבלו מפקיד מעמ תעודת עוסק מורשה/ פטור

בדרך כלל פתיחת תיק במעמ נקלטת אוטומטית גם במס הכנסה….

שלב 2 – פתיחת תיק במס הכנסה

יש למלא טופס 5329

רצ"ב קישור לטופס https://www.gov.il/he/service/itc5329

 

כאן אתם נדרשים להחתים בעמדת החתמה במס וזהו… אין צורך באישור

מומלץ בשלב זה כבר למלא טופס בקשה לאישור ניכוי במקור

רצ"ב קישור לטופס  https://www.gov.il/he/service/itc2542?trigger=sugg

 

גם טופס זה נדרש להחתים וזהו..

חשוב מאד!!! לשמור העתק חתום מכל הטפסים שאתם /ן מחתימים ברשויות

 

שלב 3 – פתיחת תיק בביטוח לאומי

שלב זה חשוב מיוחד מאחר ורישום זה קובע ומגדיר את מעמדך כמבוטח.

מילוי הטופס כנדרש יאפשר את קביעת מעמדך בביטוח הלאומי, קביעת הבסיס לחיוביך בדמי ביטוח והבטחת זכויותיך בהתאם לחוק.

יש למלא טופס 6101

חשוב לרשום במדויק מספר שעות העבודה וכן את ההכנסה (הכנסה לאחר קיזוז הוצאות) הצפויה לשנת המס הקרובה.

רצ"ב קישור לטופס  https://www.btl.gov.il/%D7%98%D7%A4%D7%A1%D7%99%D7%9D%20%D7%95%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D/Documents/t6101.pdf

לאחר מילוי הטופס והחתימה יש  להחתים במשרדי ביטוח לאומי ולשמור העתק חתום.

ניהול מערכת ספרי חשבונות

יש לבצע רישום קבלה מיד עם קבלת תשלום, גם בגין שיק דחוי או תמורה בסכום נמוך יש להוציא קבלה באופן מיידי.  אי רישום תקבול הינה עבירה על החוק ועלול להביא לסנקציות משמעותיות מצד רשויות המס

על כל עסק לנהל ספרים בהתאם להוראות החוק שנוגעות לאופי העסק, אי רישום בספרים כנדרש עלול להביא לפסילת ספרים מדובר בסנקציה בעלת משמעות כלכלית שעלולה לעלות כסף רב.

 

הפרשת לפנסיה

החל משנת 2017 חובה על עצמאיים להפריש לפנסיה על כך תוכלו לקרוא במאמר נפרד

 

לסיכום:

על מנת לפתוח תיקים ברשויות המס יש לעבור תהליך פרוצדוראלי. אך מעבר לזה חשוב  לקבל ייעוץ מקצועי  טרם פתיחתו. יש  משמעות לצורת הפתיחה והרישום בתיק שלא תמיד ניתן לתקן בדיעבד.

 

ב ה צ ל ח ה

לפגישת היכרות השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם!

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

דמי בידוד לעצמאים

  *תזכורת* *דמי בידוד לעצמאיים* עובדים עצמאיים הרשומים בביטוח הלאומי אשר שהו בבידוד – עשויים להיות זכאים לדמי בידוד מהביטוח הלאומי. התשלום הוא רטרואקטיבי עבור

לקריאת המאמר »

לפגישת היכרות השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם!

לפגישת היכרות השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם!